Ако не можете да четете приказки на децата си, дайте им този линк: Аудио книги


Схема за управление на малки униполярни стъпкови двигатели

Интернет дава богата информация за различни комерсиални и споделени драйвери за стъпкови двигатели. Аз си харесах описаните в сайта
http://home.cogeco.ca/~rpaisley4/Stepper.html
В тях управлението е осъществено на базата на преместващия регистър 74194, а ако двата чипа ULN2003 и L293D се запоят едновременно на платката, преминаването от униполярен към биполярен двигател става само с едно превключване. Не казвам, че това е най - добрата схема, но тя е изключително проста, позволява добавянето на ръчно управление и не изисква особено големи познания за изпълнението й.
Тъй като имам намерение да работя с MACH3, наложи се една съвсем малка доработка за сигнала DIR, след което схемата пасна идеално за управлението. В никакъв случай контролерът не бива да се включва към PC-то без галванично разделяне, затова използвам оптроните. Ето схемата за управление, която ще ползвам за униполярен режим на стъпковите двигатели:



Това е канала за управление на един двигател в униполярен режим. Намотките му са свързани към куплунга J2 - 1,2 и 3,4 респективно, а общите им изводи - към 6. Следователно са ми необходими 3 такива канала, по един за X, Y и Z. Събрал съм всички на една платка, тъй като броят на компонентите е незначителен. Ето каква платка се получи:
Старана спойки:

Страна компоненти:

Цялата платка плюс захранващият блок 12V/3A се събраха в кутия от изгоряло захранване на PC:

С това драйверът за униплярни стъпкови двигатели е готов. Следва проба и отчитане на резултатите, които ще са ми нужни за сравнение с биполярния режим на работа на стъпковите двигатели.

Едно по - елегантно решение за инициализацията на 74194 е следната схема:


P.S. Ако двигателите ви не са с 5 извода, което значи, че можете да ги свържете и биполярно, препоръчвам ви да ползвате схема за биполярно свързване. Печелите по - голям въртящ момент. В този блог има няколко такива, погледнете ги, ако искате.

No comments:

Post a Comment