Тъй като схемата на драйвера за управление на стъпков двигател все още се дискутира, за реализацията на текущия вариант ползвам пробна платка . Моторът и "опитната постановка" са същите, както в предишния пост. Методът на "изследване" - също.
За биполярен режим на работа на стъпковия двигател получих следните данни, обобщени в следващата таблица:
За да се получи по-ясна представа за работата на мотора в двата режима, направих следващата сравнителна таблица:
От цялата работа си направих следните изводи:
1. Задържащия момент (Holding torque) не дава точна информация за въртящия момент на стъпковия двигател в нито една от схемите на свързване. В биполярен режим той е по - голям.
2. Ако имам двигател, който позволява да се свърже в двата режима, за предпочитане е биполярно управление. Въртящият момент е значително по - голям в целия диапазон на оборотите.
И двата "експеримента" бяха проведени при номинално захранващо напрежение.
Следва "експеримент" с претоварване на стъпковия двигател над номиналните му параметри.
За биполярен режим на работа на стъпковия двигател получих следните данни, обобщени в следващата таблица:
За да се получи по-ясна представа за работата на мотора в двата режима, направих следващата сравнителна таблица:
От цялата работа си направих следните изводи:
1. Задържащия момент (Holding torque) не дава точна информация за въртящия момент на стъпковия двигател в нито една от схемите на свързване. В биполярен режим той е по - голям.
2. Ако имам двигател, който позволява да се свърже в двата режима, за предпочитане е биполярно управление. Въртящият момент е значително по - голям в целия диапазон на оборотите.
И двата "експеримента" бяха проведени при номинално захранващо напрежение.
Следва "експеримент" с претоварване на стъпковия двигател над номиналните му параметри.
No comments:
Post a Comment